Urzędnik doręczy pismo z wysokością podatku w Kielcach
Podobnie jak w ubiegłym roku decyzje o wymiarze podatku będą doręczane na dwa sposoby: osobiście przez upoważnionych pracowników Urzędu Miasta Kielce lub drogą pocztową. Wizyty urzędnika można się spodziewać w godzinach popołudniowych i wieczornych, także w soboty. Oddelegowani pracownicy są przygotowani merytorycznie, więc podczas wizyty będą mogli udzielać mieszkańcom dodatkowych informacji.
Każdy pracownik ratusza posiada przy sobie stosowne upoważnienie oraz legitymację służbową.
Pracownicy nie są upoważnieni do pobierania wpłat z tytułu podatków.
Zamień pismo na elektroniczną wersję
Wraz z decyzją podatkową, mieszkańcy otrzymają ulotkę informującą o nowym narzędziu do wypełniania deklaracji i informacji podatkowych –
www.przyjazne-deklaracje.pl/kielce- które ratusz wdrożył.
Zgodnie z artykułem 148. ustawy Ordynacji podatkowej, pisma doręcza się osobom fizycznym pod adresem miejsca ich zamieszkania albo pod adresem dla doręczeń w kraju. Pisma mogą być również doręczane w miejscu zatrudnienia lub prowadzenia działalności przez adresata. W przypadku, gdy nie jest to możliwe, pisma doręcza się w każdym miejscu, gdzie się adresata zastanie.
Jeśli do tej pory mieszkaniec otrzymywał korespondencję (pisma, decyzje w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego) w formie papierowej, a chciałby dostawać ją w formie elektronicznej może to zmienić.
W tym celu:
- załóż PROFIL ZAUFANY
- załóż konto na e-PUAP
- po założeniu konta wyślij pismo ogólne o treści: „Wyrażam zgodę na doręczanie pism w postępowaniu podatkowym, w tym decyzji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego za pomocą środków komunikacji elektronicznej”. W tym celu wejdź na poniżej podany adres skrzynki Urzędu Miasta Kielce, wejdź w zakładkę „Sprawy ogólne” następnie „Pisma do urzędu”, kolejno „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”.
Ważne informacje
Adres e-mail nie służy do doręczeń elektronicznych. Pamiętaj, w każdej chwili masz prawo do rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej i wrócić do formy papierowej. Więcej informacji można uzyskać pod numerem telefonu: 41 36-76-351 lub 41 36-76-101.
Adres skrzynki Urzędu Miasta Kielce na e-PUAP: https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/g94m13lgvz
Na pytania dotyczące decyzji podatkowych odpowiadają pracownicy Referatu Wymiaru Podatków i Opłat od Osób Fizycznych pod numerami telefonów:
- 41 36 76 351,
- 41 36 76 006,
- 41 36 76 008,
- 41 36 76 052.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?