Trwa budowa północno-zachodniej obwodnicy Starachowic
Znów byliśmy na budowie północno-zachodniej obwodnicy Starachowic, tym razem przy „witaczu” Starachowic, gdzie powstaje rondo na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką numer 744 i na ulicy Mieszała w Starachowicach, w kierunku Wąchocka.
Widać duży postęp prac, po 11 miesiącach budowy. Niektóre prace na budowie wykonano już w 100 procentach. Jest nadzieja na terminowe zakończenie budowy, w ciągu 18 miesięcy.
Estakada jest wykonywana taką samą technologią, jak istniejąca od prawie 20 lat starachowicka trasa N-S z wiaduktem, wciągu ulicy Kardynała Wyszyńskiego.
Rozwiązano problem przyszłego bezpieczeństwa ruchu na obwodnicy w rejonie strzelnicy Klubu Sportów Obronnych Świt. Są zakończone prace, związane z godnym zabezpieczeniem ludzkich szczątków, znalezionych na budowie, w rejonie strzelnicy i wzdłuż drogi wojewódzkiej numer 744.
Prace prowadzone są na całym odcinku obwodnicy, także w rejonie strzelnicy sportowej Klubu Sportów Obronnych Świt, gdzie firma ma biuro budowy i parking dla pojazdów budowy.
O obwodnicy Starachowic
Budowa północno-zachodniej obwodnicy Starachowic ruszyła w lipcu ubiegłego roku. Wykonawcą jest firma Fabe Polska. Firma ma 18 miesięcy na zrealizowanie prac. Koszt budowy to blisko 140 milionów z budżetu państwa i województwa. Jej początek to wyjazd ze Starachowic w kierunku Tychowa Starego, drogą wojewódzką numer 744, gdzie jest budowane 42-metrowe rondo na skrzyżowaniu ze wspomnianą drogą wojewódzką.
Ponadto nad rzeką Kamienną i torami kolejowymi linii nr 25 relacji Łódź Kaliska – Dębica, zostanie wybudowana 680-metrowa, trzynastoprzęsłowa estakada. Już stoi większość podpór tych przęseł i znaczna długość samej estakady.
Projekt obejmuje też połączenie ulicy Strzelniczej (droga wewnętrzna do strzelnicy Świtu) podzielonej przez nowo budowaną obwodnicę, poprzez budowę dwóch zjazdów publicznych, budowę chodników, ścieżki rowerowej o szerokości 2 metrów, miejsca obsługi podróżnych (MOP), a także budowę płotków naprowadzających, ekranów akustycznych, kanalizacji deszczowej wraz z urządzeniami podczyszczającymi i oświetlenia wraz z przebudową sieci elektroenergetycznych.
Starachowicka obwodnica, tak zwana północno-zachodnia, będzie drogą główną ruchu przyspieszonego o szerokości 7 metrów z poboczami, o całkowitej długości niespełna 3,5 kilometra. Trasa będzie omijała miasto i tereny Specjalnej Strefy Ekonomicznej, jednak zaplanowano z niej dwa specjalne zjazdy do strefy. Dzięki temu ruch samochodów ciężarowych zostanie wyprowadzony z miasta, a dostęp do Specjalnej Strefy Ekonomicznej będzie łatwiejszy.
Koniec trasy to włącznie do drogi krajowej numer 42. Trwają działania władz samorządowych powiatu starachowickiego, dla przedłużenia tej obwodnicy do obwodnicy Wąchocka, budowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?