Przebudowa ul. Piłsudskiego, dawniej Marchlewskiego, to wyzwanie dla Strabagu, który od lutego br. zmaga się tutaj ze wszystkim, co do końca sierpnia br. ma być wykonane: dwustronne chodniki, jezdnia z uspokojonym ruchem i ok. 2-metrowej szerokości dwukierunkowa droga rowerowa o nawierzchni betonowo – asfaltowej. Zarys drogi rowerowej widoczny już dzięki jej podbudowie objętej krawężnikami. Zaczyna się niedokończonym jeszcze łukiem, sięgającym ronda im. Izabeli Jarugi – Nowackiej. Tutaj pewnie będzie połączenie z istniejącą ścieżką rowerowo – pieszą w ciągu ul. Sobieskiego.
CZYTAJ TEŻ
Tymczasem podążam, przeważnie na piechotę, ul. Piłsudskiego wzdłuż nowo budowanej po prawej stronie drogi rowerowej. Przebudowywana ulica nie jest zupełnie wyłączona z ruchu, panuje tu niemały rozgardiasz, ale ciekawskim rowerzystom i innym użytkownikom to raczej nie przeszkadza. Obowiązkowe maseczki antywirusowe zapobiegają też wdychaniu pyłu i kurzu, wzniecanym podmuchami wiatru. Taki przeciąg panuje na ok. 800 metrach ul. Piłsudskiego do sąsiednich skrzyżowań z ul. Chodkiewicza i Małcużyńskiego. Zgodnie z planem przebudowy, te ulice połączy nowe rondo. Z projektu widać też, że nowo budowana droga rowerowa pobiegnie dalej prawą stroną do Ronda Świętego Maksymiliana Kolbego, gdzie zostanie włączona do trasy rowerowej na ringu DK21. Natomiast nie widać, czy i jak zostanie „zroweryzowany” ponad
300-metrowy odcinek po przeciwnej stronie – od wylotu ul. Małcużyńskiego do krańca ul. Piłsudskiego na ringu DK21.
Póki co mamy pokrzepiający widok: zajazd z ulicy Legionów Polskich na rondo Generała Hallera w ciągu DK21 przestał być karkołomny. Mamy ok. pół kilometra nowo wybudowanej ulicy o asfaltowej nawierzchni, którą po jednej stronie wiedzie nowy chodnik a po drugiej nowa droga rowerowa. I tak dojeżdżamy do nowego ronda u zbiegu ulic Legionów Polskich, Marii Zaborowskiej i Andrzeja Zauchy, o którym to połączeniu więcej w ramce obok. Nowe rondo jest w końcowej fazie budowy, ale rowerzyści już korzystają z niego zapuszczając się w kierunku Bierkowa. Jedzie się prosto ul. Legionów Polskich – długą na ponad 1,8 km, która na granicy miasta i gminy Słupsk przechodzi w Aleję Lipową, wiodącą pod koronami starodrzewia.
CZYTAJ TEŻ
Wraz z budową ul. Legionów Polskich prowadzona jest przebudowa równoległej, sąsiedniej ul. Marii Zaborowskiej. Autorzy tego projektu uważają, że obie te ulice stworzą spójną ramę komunikacyjną – alternatywne połączenie osiedla Niepodległości z centrum Słupska. Nic, tylko brzdąknąć dzwonkiem, ale nie na wiwat, bo pomysłodawcom i organizatorom ruchu pewnie coś się pochrzaniło. Przed nowym rondem, gdzie polbrukowa droga pieszo - rowerowa przechodzi w asfaltową, znak drogowy głosi, że to koniec takiej drogi.
CZYTAJ TEŻ
Pewnie nie najlepiej służy organizacji ruchu wytyczanie przebiegu ul. M. Zaborowskiej na winklu pod kątem prostym. W dalszym przebiegu w linii prostej przechodzi dość zaskakująco w ul. Dmowskiego, która z kolei prowadzi do skrzyżowania z ul. Szczecińską. Po drodze urywa się ścieżka rowerowa. Ponad półkilometrowa przerwa świadczy o tym, że spójność tras rowerowych miasta na Zatorzu pozostawia jeszcze wiele do życzenia i naprawienia.
Pobierz
Jak korzystać z aplikacji, by otrzymywać informacje z miasta i powiatu? To proste!
Po wejściu w aplikację w prawym górnym rogu w menu wybierz swoje miasto.
Warto wiedzieć
Funkcjonujący od ponad trzech lat słupski ring w ciągu Drogi Krajowej nr 21 zyskał ostatnio drugie zewnętrzne przyłącze drogi rowerowej. Wpięto je do istniejącej ok. 7 kilometrowej trasy rowerowej na ringu. Przypomnijmy, najpierw był to odcinek ścieżki pieszo – rowerowej wzdłuż ul. Braci Staniuków w strefie ekonomicznej. Ostatnio tę sieć powiększyła ok. półkilometrowa rowerowa droga asfaltowa wzdłuż ul. Legionów Polskich, pomiędzy rondami im. Generała Hallera oraz u zbiegu ul. Marii Zaborowskiej i Andrzeja Zauchy. Do tej trasy będzie niebawem przyłączona nowa droga rowerowa, budowana obecnie wzdłuż ul. Piłsudskiego. Wygląda na to, że niebieski szlak rowerowy sięgnie ronda im. Izabeli Jarugi - Nowackiej w ciągu ul. Sobieskiego. Tym samym zyska na długości i spójności ze słupską infrastrukturą komunikacyjną wspomniany niebieski szlak „Dolina Moszczeniczki”. Dotychczas przebiega trasą 12-kilometrową Słupsk – Bierkowo – Bruskowo – Swołowo. Podmiejskie miejscowości znajdują się na obszarze oznakowanym na mapach turystycznych jako Zespół Przyrodniczo – Krajobrazowy Kraina w Kratę w Dolinie Rzeki Moszczeniczki.
Zobacz także: Miejska stacja wypożyczania rowerów w Słupsku. Ocenili ją mieszkańcy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?