Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kraków. Jeszcze poszerzyć poszerzenie autostrady A4? Kolejny list Czytelnika, kolejna petycja

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przypomina o ostatnim z serii, dodatkowym już spotkaniu z mieszkańcami w sprawie planowanej rozbudowy obwodnicy naszego miasta, autostrady A4. Dyskusja odbędzie się w czwartek 25 stycznia o godz. 18.00 w Forcie Borek, ul. Forteczna 146. Inwestycja budzi duże emocje.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przypomina o ostatnim z serii, dodatkowym już spotkaniu z mieszkańcami w sprawie planowanej rozbudowy obwodnicy naszego miasta, autostrady A4. Dyskusja odbędzie się w czwartek 25 stycznia o godz. 18.00 w Forcie Borek, ul. Forteczna 146. Inwestycja budzi duże emocje. Andrzej Banaś/Open Street Map
Dyskusja na temat poszerzenia autostrady A4, do którego szykuje się Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, trwa. Osoby mieszkające w pobliżu A4 piszą do nas listy. Ich zdanie różni się, zależnie czy mieszkają po wschodniej czy zachodniej stronie tej obwodnicy Krakowa. Dostaliśmy kolejny list, w którym Czytelnik pisze o petycji skierowanej do ministra infrastruktury o powiększenie zakresu inwestycji o budowę nowego bezpośredniego połączenia pomiędzy obwodnicą Krakowa i obwodnicą Skawiny. A dziś, 25 stycznia, kolejne spotkanie konsultacyjne w sprawie poszerzenia A4.

List Czytelnika w sprawie A4:

"Cieszę się, że zaangażował się Pan mocno w przedmiotowy temat i informuje mieszkańców Krakowa na bieżąco o spotkaniach konsultacyjnych, listach od czytelników i petycjach. Mam nadzieję, że poinformuje Pan w takim razie czytelników również o mojej petycji, też związanej ze wspomnianą rozbudową autostrady A4, skierowanej do Ministra Infrastruktury, w której proszę ministra o powiększenie zakresu inwestycji o budowę nowego bezpośredniego połączenia pomiędzy obwodnicą Krakowa i obwodnicą Skawiny.
W tej sprawie wystąpiłem już z prośbami o poparcie m.in. do Parlamentarnego Zespołu ds. Małopolski, Sejmików i Zarządów Województwa Małopolskiego oraz Ślaskiego, Wojewody Małopolskiego, Rady Miasta Krakowa, Rady Powiatu Krakowskiego oraz kilkudziesięciu innych samorządów wszystkich szczebli.

Fragment listu z petycji:
"...Zdaniem mieszkańców najlepszym rozwiązaniem istniejącego problemu byłoby stworzenie nowego, bezpośredniego połączenia obwodnicy Krakowa z obwodnicą Skawiny, tak jak to zostało pokazane w dokumentach planistycznych, opracowanych przez obie gminy...", "...Uważamy, że dziś jest najlepszy moment na zrobienie pierwszego kroku i rozpoczęcie prac nad koncepcją takiego połączenia. Przemawiają za tym następujące argumenty – zarówno Kraków jak i Skawina są w trakcie opracowywania nowych studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, dodatkowo Kraków przygotowuje się do ogłoszenia przetargu na opracowanie koncepcji budowy tzw. Trasy Skawińskiej, czyli rozbudowy ulicy Bunscha i budowy ulicy Humboldta – nowego połączenia z węzłem autostradowym Kraków – Skawina. Należy również pamiętać, że po oddaniu do eksploatacji tzw. Północnej Obwodnicy Krakowa, czyli drogi ekspresowej S52, GDDKiA planuje rozpoczęcie prac zmierzających do rozbudowy Południowej Obwodnicy Krakowa w ciągu autostrady A4 o dodatkowe pasy ruch i zmianę przekroju z 2x2 na 2x3, co może skutkować koniecznością przebudowy/rozbudowy węzła Kraków – Skawina.

Zdajemy sobie sprawę, że cały proces inwestycyjny może potrwać kilka lat, dlatego naszym zdaniem nie warto dłużej czekać i zasadnym byłoby już w tym roku przystąpić do opracowywania dokumentacji przetargowej na opracowanie przedmiotowej koncepcji. Przykład oddanego niedawno do użytku węzła Niepołomice w ciągu tej samej autostrady A4 pozwala mieć nadzieję na dobrą i skuteczną współpracę administracji rządowej z jednostkami samorządu terytorialnego również w tej części Województwa Małopolskiego..."

LINK DO PETYCJI

Poszerzenie A4 w skrócie

  • poszerzenie 17 kilometrów autostrady A4 i 3 kilometrów drogi ekspresowej S52 o trzeci pas ruchu
  • rozbudowę węzłów drogowych na autostradzie A4 (węzły: „Balice I” i „Kraków Skawina”)
  • budowę nowego węzła drogowego w pobliżu lotniska (w zamian za dotychczasowy węzeł „Kraków Balice”)
  • nowy przebieg autostrady A4 w rejonie węzła „Kraków Bielany”, stopnia wodnego Kościuszko i węzła „Kraków Tyniec”.

Na razie trwa etap konsultacji i prac koncepcyjnych. Pierwsze ważne dokumenty potrzebne do budowy, decyzję środowiskową GDDKiA planuje pozyskać w roku 2027, a inwestycję zrealizować do 2033 w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych.

Czy Putin chce rozszerzyć konflikt na Zachód?

od 12 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na krakow.naszemiasto.pl Nasze Miasto